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måndag 29 augusti 2011

FASHION PLACE 2011

Naomi Campbell per Givenchy A/I 2011-12
Naomi Campbell è nuova testimonial di Givenchy. Chi meglio di lei poteva rappresentare la nuova collezione autunno inverno 2011/12 di Riccardo Tisci per Givenchy se non la pantera nera. Di seguito una delle prime immagini della campagna realizzata da Mert Alas e Marcus Piggott. Per la campagna maschile invece è stato scelto il cattivissimo Rob Evans. Gli scatti aggressivi sono perfettamente in sintonia con la nuova collezione dominata da pantere e rottweiler. GIVENCHY FALL WINTER 2011/12 – CAMPAIGN PREVIEW



Naomi Campbell is new face of Givenchy. Who better than she could represent the new autumn winter 2011/12 by Riccardo Tisci for Givenchy, if not her, the black panther. Below one of the first images of the campaign shooted by Mert Alas and Marcus Piggott. In regions where, for the male campaign was chosen the very bad boy Rob Evans. The aggressive shots perfectly merge with the new collection dominated by panthers and rottweilers. GIVENCHY FALL WINTER 2011/12 - CAMPAIGN PREVIEW


Moda uomo Parigi giugno 2011
E’ iniziata mercoledì 22 Giugno la settimana della moda uomo a Parigi e di stranezze se ne sono viste molte!
Di seguito un breve riassunto dei brand che sono scesi in passerella …
Dire qualcosa di nuovo, nell'estetica contemporanea della moda maschile è un compito piuttosto arduo; vediamo cosa ci hanno proposto i nostri stilisti.
Due le tendenze generali: c’e chi sdrammatizza e chi sceglie rigore formale.
Da una parte, Riccardo Tisci, il designer italiano a capo del brand francese Givenchy, riesce ad aggiungere un tocco nuovo alla classiche stampe da uomo, portando in passerella camicie con stampa floreali simili alle sterlizie, qualcosa di molto simile a ciò che si vede in quelle composizioni troppo artefatte di certi alberghi vecchio stile!
It 'started Wednesday, June 22 men's fashion week in Paris and they have seen many strange things!
Below is a brief summary of the brands that have gone on the catwalk ...
To say something new in contemporary men's fashion, is a rather arduous task, let's see what we have proposed our designers.
Two general trends: who plays down the innovation and those who choose the formal rigor.
On one hand, Riccardo Tisci, the Italian designer at the head of the French brand Givenchy, add a new touch to the classic prints on the catwalk with men wearing shirts with floral prints similar to Sterlizia, something very similar to what is seen in those too forced compositions of some old-style hotels!

Fashion shows

Givenchy firma l' Antigona Duffle!
Qualche tempo fa vi ho parlato della famosa Antigona di Givenchy... adesso l'ultima creazione della maison si chiama Antigona Duffle!
Antigona Duffle è il nuovo modello di borsa proposto dal marchio di moda francese Givenchy. Sono già in molte ad indossarla ed è ormai un must have della stagione. Grazie ad ammiratrici come, Gwyneth Paltrow, Beyoncé o Sharon Stone sta facendo il giro del mondo!

Sometime ago I talked about the famous Antigona by Givenchy ... Now the latest creation by Givenchy is called Antigona Duffle!
Antigona duffle bag is the new model proposed by the French fashion brand Givenchy. There are already many to wear it and is now a must-have of the season. With admirers like, Gwyneth Paltrow, Beyonce and Sharon Stone is moving around the world!



Remembering Alexander McQueen
Lunedi 2 maggio 2011 l’appuntamento è al Metropolitan Museum per l’annuale Costume Institute Gala Benefit e per ammirare, in anteprima, Alexander McQueen: Savage Beauty, la mostra dedicata al visionario stilista inglese scomparso l’anno scorso.

Alexander McQueen: Savage Beauty è il tributo ad uno straordinario personaggio della moda. La retrospettiva allestita al Metropolitan ripercorrerà i 19 anni di carriera dello stilista,dalla scuola all’ultima passerella presentando 100 dei sui capi.

All'età di 20 anni McQueen si trasferisce a Milano per lavorare per Romeo Gigli. Nel 1996 sostituì John Galliano come direttore creativo di Givenchy, dove è rimasto sino al 2001 quando entrò a far parte del gruppo Gucci .

Monday, May 2, 2011, the appointment is at the Metropolitan Museum for the annual Costume Institute Gala Benefit and to see a preview, Alexander McQueen: Savage Beauty, the exhibition dedicated to visionary British designer who died tragically last year.

The general public should instead wait another two days to be admitted to this event.

Alexander McQueen: Savage Beauty will pay tribute to one mans extraordinary contributions to the world of fashion. The retrospective will chart McQueen’s 19-year career, from his post-graduate collection to his final runway presentation, in 100 spectacular pieces. In the length of McQueen’s career, he challenged the notion of fashion by expanding our understanding beyond utility to a conceptual expression of culture, politics and identity.




dove arte e moda si incontrano: Balenciaga, Gagosian, Givenchy e street wear

La storia di Manhattan è indissolubilmente legata alle mode ed al costo degli affitti che negli anni hanno condizionato gli eventi ed il movimento delle persone. Il Village, per esempio, negli anni settanta attirava artisti e giovani a basso reddito, ma con il tempo ha conquistato lustro e decoro, grazie anche ad artisti come Andy Warhol che stabilì nella zona la sua Factory.

New York Stories ...

where art meets fashion: Balenciaga, Gagosian, Givenchy e street wear

The story of Manhattan is inextricably tied to fashion and to the price of rents that in the years have determined the events and the movement of people. The Village, for example, in the seventies attracted artists and young people with low incomes, but over time has gained prestige and dignity, thanks to artists such as Andy Whorol that had its Factory in the area.

In & Out

La moda cambia faccia e stilisti
In queste ultime settimane sono molti gli stilisti a cambiare poltrona. L’effetto domino è partito quando in Casa Dior si è rotto il felice connubio tra Galliano e la maison. Al momento sono ben cinque i posti vacanti per il ruolo di direttore creativo di marchi appartenenti ai più importanti gruppi internazionali. E almeno una decina gli stilisti di cui finora si è parlato per occuparli. La maison Balmain ha annunciato la separazione consensuale da Christophe Decarnin, direttore creativo dal 2005.

In recent weeks, surprisingly, there are many designers changing place.The domino effect has started when Dior break with Galliano.There are currently five vacancies for the role of creative director of the trademarks of their most important international groups. And at least a dozen designers which until now has spoken to fill them. Balmain announced the separation, by mutual agreement , from Christophe Decarnin, the creative director since 2005.




Il mood della campagna P/E 2011 - in total white e black – rispecchia in pieno lo stile della collezione...

Password: surprise! There's not a Givenchy ad campaign that has not aroused the curiosity of someone or even newspapers. This summer campaign is inspired by the photos of Mapplethorpe.

The mood of the adv is - in total white and black - fully reflects the style of the collection...

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